Zarządzanie kryzysowe: Co się stało? Jak bardzo jest źle? Co możemy teraz robić?

Nieprawidłowości i nadużycia, dochodzenia regulatorów, a może inne sytuacje kryzysowe… W momencie wystąpienia sytuacji kryzysowej zarządzający firmą zadają sobie często pytanie „Jak bardzo jest źle?”. Co tak naprawdę się stało? Jak bardzo ucierpi reputacja firmy? Jak bardzo zaistniała sytuacja kryzysowa będzie mieć wpływ na sprzedaż i wyniki?

 

Proces zarządzania kryzysowego zaczyna się wcześniej, natomiast skutki są odczuwalne jeszcze przez długi czas po wystąpieniu sytuacji kryzysowej. Z jednej strony kryzys może wywołać panikę i liczne pytania. Z drugiej strony odpowiednia świadomość ryzyk i wcześniejsze do nich przygotowanie może uczynić organizację bardziej odporną na nadchodzące sytuacje kryzysowe.

Sytuacja kryzysowa jest często chwilą prawdy dla firmy. Jest testem dla jej gotowości, przygotowanej odpowiedzi i sposobu wyjścia z niespodziewanej sytuacji (np. nadużycie, akcja regulatora w kontekście zidentyfikowanych nieprawidłowości, cyber atak, skandal korupcyjny).

Dlatego kroki podejmowane dziś określą szanse przetrwania dnia jutrzejszego.

Badanie przeprowadzone przez Deloitte we współpracy z Forbes Insights wskazuje, że szefowie globalnych firm są pewni, że ich organizację poradzą sobie nawet w najtrudniejszych sytuacjach kryzysowych. Niemniej jednak bliższe spojrzenie na tę kwestię pokazuje, że ta pewność nie jest poparta praktycznym przygotowaniem. Istnieje istotna różnica pomiędzy świadomością występujących ryzyk, a gotowością do podejmowania działań w sytuacji kryzysowej

Pobierz raport „A crisis of confidence”  (format PDF).

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn41Share on Google+0

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *