Efektywny program compliance – Lokalizacja

Nie potrzeba być globalną korporacją, żeby szybko zorientować się, że uwarunkowania geograficzne także mają wpływ na wyzwania compliance’owe. Nawet jeśli działalność wykonywana jest tylko w jednej lokalizacji, to znaczenie mają takie kwestie jak to gdzie znajdują się klienci, partnerzy biznesowy, jak wygląda łańcuch dostaw, skąd pozyskiwane są surowce do produkcji.

Nie dość, że powyższe już komplikuje idylliczny świat biznesu, to należy dodatkowo wziąć pod uwagę różnice kulturowe, które stanowić mogą nie lada wyzwanie w zapewnieniu zgodności. W różnych kulturach, różne kwestie stanowić mogą działania zgodne lub niezgodne z zasadami. Prawo zwyczajowe, wręczanie upominków, zasady gościnności – te elementy opierają się na lokalnych uwarunkowaniach kulturowych, które w mniejszy lub większy sposób oddziałują na stosowane regulacje oraz ich egzekucję.

Firmy chcą się rozwijać, wychodzić na rynki zagraniczne, pozyskiwać nowych dostawców i nowych odbiorców – szybciej, więcej, z większym zasięgiem. Przy gonitwie za wzrostem nie wolno jednak stracić z horyzontu wyzwań, które mogą wydawać się „niebiznesowe”, a które w rzeczywistości mają ogromny na niego wpływ.

Współautor: Michał Kozioł

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *